دانلود سایت با Teleport Pro
تبادل لینک
لینک دونی ادلیست
تبلیغات
افزایش ادلیست  یاهو  و افزایش بازدید سایت تضمینی
تبلیغات
دانلود سایت با Teleport Pro
  • بازدید : (414)

شاید شما هم از اینکه وقت زیادی را صرف باز شدن سایت‌های اینترنتی و کلیک روی لینک‌های آنها می‌کنید خسته شده باشید، وقت آن رسیده که این کار را به یک نرم‌افزار سپرده و از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

می‌توانید با خیال راحت در حالی که برنامه یک سایت را دریافت می‌کند به کار‌های دیگر خود بپردازید و در هر زمان با سرعتی بسیار بالا و از روی هارد خود، سایت مورد نظر را مرور کنید. اگر تمام سایت را لازم نداشتید می‌توانید محدودیت‌هایی نیز ایجاد کنید تا فقط فایل‌ها و صفحات مورد نظرتان دریافت شوند.

یکی از این نرم‌افزارهای قوی که کاربری آسانی هم دارد Teleport Pro محصول شرکت Tenmax می‌باشد، با نصب Teleport شما صاحب قدرتمندترین نرم‌افزار برای دریافت یک سایت به منظور مرور آفلاین و همچنین دریافت فایل‌های مورد نظرتان از هر کجای اینترنت و با سرعتی فوق‌العاده خواهید شد. در این مقاله شما را با توانایی‌های این نرم‌افزار بیشتر آشنا خواهیم می‌کنیم.

پس از  نصب Teleport Pro، برنامه اجرا خواهد شد و پنجره New Project Wizard ظاهر می‌شود.

این پنجره به شما کمک می‌کند تا با انتخاب گزینه مورد نظر، یک پروژه جدید را برای انجام کاری مشخص ایجاد کنید. گزینه‌های موجود در صفحه اول این پنجره به شرح زیر می‌باشند:



 

Create brows able copy of a website on my hard drive:

یک کپی قابل مرور به صورت Offline از سایت مورد نظر را بر روی هارد دیسکتان ایجاد خواهد کرد.

از آنجایی که فایل‌های دریافتی  با این روش همگی در یک پوشه روی هارد ذخیره خواهند شد، ممکن است Teleport مجبور به تغییر نام برخی فایل‌ها شود تا لینک‌های موجود در صفحات به درستی کار کنند.

در مرحله بعد باید یک Starting Address وارد کنید. این آدرس اولین صفحه‌ای است که Teleport عمل دریافت فایل‌ها را از آنجا آغاز خواهد کرد، عمق نفوذ برنامه در لینک‌های وب‌سایت را نیز در اینجا مشخص کنید. در مرحله بعد از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید چه نوع فایل‌هایی دریافت شوند؟ فایل متنی، تصویری، صوتی و یا همه نوع فایلی.

اگر برای دسترسی به سایت مورد نظر نیاز به یک Username و Password دارید، آنها را در پایین پنجره وارد کنید.

 

Duplicate website including directory structure:

این گزینه نیز همانند گزینه قبلی عمل می‌کند با این تفاوت که همان ساختار قرار گیری فایل‌ها روی Remote Server را حفظ  می‌کند و فایل‌ها را در پوشه‌های جداگانه و مربوط به خودشان قرار می‌دهد. فایل‌ها نیز با همان نامی که روی Sever قرار دارند روی هارد شما ذخیره خواهند شد.

 

Search a website for files of a certain type:

این گزینه را زمانی انتخاب کنید که به دنبال فایل‌های خاصی مثلاً صوتی، تصویری، Zip یا ... هستید.

این گزینه یک پروژه جدید ایجاد می‌کند که از یک آدرس اولیه شروع به کار کرده و براساس عمقی که مشخص کرده‌اید به دنبال فایل‌های مورد نظرتان می‌گردد، توجه داشته باشید که بر خلاف گزینه قبل یک نسخه مناسب برای مرور آفلاین ایجاد نخواهد شد. وقتی به صفحات وب نیازی ندارید این پروژه با سرعت بالا فقط فایل‌های مورد نظر شما را دریافت خواهد کرد.

پس از مشخص کردن Starting Address و Depth در مرحله دوم، در مرحله سوم با استفاده از گزینه Add می‌توانید یکی از پسوندهای پیش فرض را انتخاب کنید و یا برای یک فیلتر جدید روی ... User Defined کلیک کنید.

 

Explore every site linked from a central site:

این نوع پروژه هیچ فایلی دریافت نخواهد کرد بلکه به سرعت به دیگر سایت‌هایی که از صفحه اول به آنها لینک وجود دارد رفته و فقط نام فایل‌های موجود در آنها را نمایش می‌دهد. سپس در صورت تمایل می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را با کلیک راست روی نام آنها و انتخاب Retrieve Now دریافت کنید.

 

Retrieve one or more files at known addresses:

وقتی شما چند آدرس دارید که می‌خواهید داده‌های موجود در آنها را ذخیره کنید از این  گزینه استفاده کنید. در مرحله بعد یک Text Box وجود دارد که امکان ورود تعداد زیادی آدرس در آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. در هر خط (یک آدرس) برنامه فقط آدرس‌های وارد شده را بررسی کرد و شروع به دریافت فایل‌ها خواهد کرد. بنابراین در این روش برنامه به سراغ دیگر لینک‌‌ها نخواهد رفت.

دانلود

Search a website for keywords:

این گزینه بسیار شبیه به گزینه اول عمل خواهد کرد با این تفاوت که برنامه فقط فایل‌ها و صفحاتی را دریافت خواهد کرد که حاوی کلمات کلیدی (Keyword) مشخص شده توسط شما باشند.

در مرحله سوم باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

 

در تمام گزینه‌ها پس از اتمام ایجاد یک پروژه جدید، پنجره Save as باز خواهد شد. کافی است یک نام برای پروژه خود وارد کنید. فایل با پسوند tpp. ذخیره خواهد شد. برنامه یک پوشه نیز با نام پروژه و در کنار فایل جدید ایجاد خواهد کرد تا در صورت لزوم فایل‌های مربوط به پروژه را در آن ذخیره کند.

پس از ذخیره کردن پروژه باید با استفاده از دکمه Start موجود در نوار ابزار آن را اجرا کنید. Teleport کار خود را آغاز خواهد کرد و در سمت راست پنجره برنامه می‌توانید فایل‌هایی که دریافت می‌شوند را مشاهده کنید، قسمت سمت چپ پنجره برنامه هم ساختار پوشه‌ها و نقشه سایت و در واقع صفحاتی را که مرور کرده است نشان می‌دهد. با کلیک روی هر صفحه، فایل‌های مربوط به آن را در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

 

فایل‌های دریافت شده داخل پوشه مربوط به پروژه ذخیره می‌شوند. برای مشاهده محتویات این پوشه از منوی Viewروی Project Folder کلیک کنید. از آیکون Open Project Folder در نوار ابزار هم می‌توان برای این کار استفاده کرد.

با کلیک راست روی یک فایل می‌توانید عملیات مورد نظر خود را روی آن انجام دهید. (ویرایش، باز کردن فایل از روی هارد یا از اینترنت، Update، کپی کردن URL، پاک کردن و...)

در بالا و سمت راست پنجره برنامه نواری حاوی چند دایره (Thread Bar) مشاهده می‌شود که هر کدام از این دکمه‌ها وضعیت دریافت یک فایل را نشان داده و براساس آن وضعیت رنگ و شکل‌شان نیز تغییر می‌کند. رنگ قرمز یعنی برنامه برای دریافت یک فایل در حال برقراری ارتباط با سرور است. رنگ سبز یعنی برنامه به Server ارتباط برقرار کرده و درخواست دریافت فایل را به آن ارسال می‌کند. رنگ آبی هم نشان می‌دهد که جوابی از Server دریافت شده است.

با کلیک رو هر دایره نام فایلی که در حال دیافت شدن است نمایش داده می‌شود و با استفاده از دکمه Abrot هم می توانید دریافت آن فایل را متوقف کنید.
 

پنجره Project Properties:

از منوی Project می‌توانید به پنجره Project Properties دسترسی داشته باشید.

در قسمت Sammary نیز می‌توان خلاصه‌ای از عملیات انجام شده توسط Teleport را در مورد پروژه جاری مشاهده کرد.

برای پاک کردن کلیه فایل‌های موجود در پروژه و آغاز از نقطه شروع، روی Clear Project Database کلیک کنید.

بهتر است گزینه Auto را همچنان فعال نگه دارید تا در صورت بروز اشکال در کامپیوتر فایل‌ها از دست نروند.

در قسمت File Retrieval می‌توان مشخص کرد که برنامه چه نوع فایل‌هایی و با چه حجمی را دریافت کند.

برای ایجاد محدودیت حجمی گزینه اول را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید ترکیبی از محدودیت‌های حجمی و نوعی را با تنظیمات بیشتری ایجاد کنید از گزینه دوم استفاده کنید.

با علامت‌دار کردن Retrieve embedded files از بخش Retrieval Modes مشخص می‌کنید که آیا می‌خواهید برنامه تصاویر و صداهای موجود در صفحات را هم دریافت کند یا خیر.

با علامت زدن Retrieve background graphics برنامه تصاویر پس زمینه صفحات را نیز دریافت خواهد کرد.

انتخاب Retrieve Java Applets باعث دریافت اپلت‌های جاوا موجود در صفحات وب می‌شود.

توجه داشته باشید از آنجایی که برخی Java Applet ها برای اجرا شدن فایل دیگری را فراخوانی می‌کنند، ممکن است هنگام مرور آفلاین این گونه صفحات به درستی نمایش داده نشوند.

توسط گزینه Retrieve only file names می‌توانید به Teleport بگویید که هیچ فایلی را دریافت نکند و فقط نام آنها را نمایش دهد. در این حالت Teleport بسیار سریع‌تر از حالت قبل عمل خواهد کرد.

در بخش Mirroring/ Browsing با انتخاب گزینه Always save HTML pages برنامه به دیگر تنظیمات شما در مورد نوع و حجم فایل‌ها توجهی نخواهد کرد و هر فایل HTML‌ای که با آن برخورد کند را دریافت می‌کند.

گزینه Replicate the directory structure of remote servers همانند گزینه دوم در پنجره New project Wizard عمل می‌کند و باعث می‌شود ساختار پوشه‌ها حفظ شده و همانند Sever روی هارد  شما ذخیره شوند.

فعال کردن گزینه Use Browser- Compatible File Names باعث می‌شود فایل‌های HTML‌‌ای که مثلاً با پسوندهای shtml و pl. هستند و در IE به عنوان فایل HTML شناسایی نمی‌شوند، به یکی از پسوندهای htm و html که توسط IE قابل شناسایی هستند ذخیره شوند.

گزینه Localize links for all retrieved files هنگامی که مرور آفلاین مورد نیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث تغییر لینک‌ها جهت نمایش صحیح صفحات می‌شود.

دانلود

با انتخاب این گزینه قسمت Links For Unretrieved files فعال خواهد شد. Teleport سه راه برای تغییر لینک‌های موجود در صفحات به فایل‌هایی که به هر دلیل دریافت نشده‌اند، پیش پایتان قرار می‌دهد:

Link To a Message : نمایش یک پیغام کوتاه که دلیل دریاف نشدن فایل را توضیح می‌دهد، پیغام حاوی یک لینک برای دسترسی به فایل از طریق اینترنت می‌باشد.

Link to the internet address for the file: مستقیماً به لینک فایل در اینترنت منتقل خواهید شد.

Link to a place where the local file will be stored: انتخاب این گزینه باعث می‌شود تا Teleport پیشاپیش لینک را به جایی خالی از هارد ارجاع دادن و فایل را پس از دریافت در آنجا قرار دهد.

در این حالت شما در آینده دیگر نیازی به تغییر دستی این لینک و ارتباط آن به فایل دریافت شده نخواهد داشت.

با انتخابfilenames  Link using 8.3 صفحات به صورت سیستم Dos 6.3 نام گذاری خواهند شد.

دکمه Relink all files in the project now لینک‌های موجود در پروژه را با توجه به تغییراتی که ایجاد کرده‌اید تغییر خواهد داد.

در بخش Exploration از تنظیمات پروژه و در قسمت Teleport مقابل Lunch up to باید مشخص کنید که می‌خواهید برنامه چه تعداد دریافت را به طور هم‌زمان انجام دهد.

مقابل ... Abort threads that می‌توانید مشخص کنید تا اگر در دریافت یک فایل مشکلی به وجود آمد و جوابی از سرور  دریافت نشد، پس از چند ثانیه تلاش برای دریافت آن متوقف شود.

ممکن است Server به دلایلی (مثلاً به دلیلی مشغول بودن) درخواست برای دریافت یک فایل را رد کند. مقابل ... Retry denied request می‌توانید تعداد دفعاتی را که می‌خواهید برنامه برای دریافت آن فایل مجدداً تلاش کند را وارد کنید.

در بخش Exclusions در Text Box اول می‌توانید کلمات کلیدی‌ای که باید در صفحات وجود داشته باشد تا دریافت آنها توسط برنامه انجام شود را وارد کنید.

در دومین Text Box هم می‌توانید لیستی از نام یا پسوند فایل‌هایی که نمی‌خواهید توسط Teleport دریافت شوند را وارد کنید. مثلاً اگر نمی‌خواهید برنامه فایل‌های اجرایی را دریافت کند عبارت bin. Com;. exe; در این قسمت وارد کنید.

اگر می‌خواهید تمام با بخشی از آدرس‌های خاصی را مسدود کنید، آنها در جعبه سوم آن را وارد کنید.

در بخش Advanced با علامت زدن کنار عبارت ... Automatically begin بلافاصله با کلیک روی فایل یک پروژه و باز شدن پنجره برنامه اجرای آن آغاز خواهد شد.

با علامت زدن ... Run for no more می‌توانید مدت زمان مشخصی را برای متوقف کردن پروژه در حال اجرا وارد کنید.

با انتخاب ... Run Continuously هنگامی که پروژه به پایان می‌رسد، برنامه پس از زمان مشخصی مجدداً پروژه را Run می‌کند.

با انتخاب ... Exit program when پس از پایان پروژه یا فرا رسیدن زمان توقف آن که در مقابل ... Run for no more مشخص کرده‌اید، پنجره برنامه بسته خواهد شد.

 

Starting Address Properties:

از طریق ابزار موجود در نوار ابزار یا از منوی Project و ... Starting Address می‌توانید به این پنجره دسترسی داشته باشید.

توسط این پنجره می‌توانید در صورت نیاز، یک Starting Address دیگر به پروژه اضافه کنید. مقابل URL، آدرس مورد نظر و مقابل Title در صورت تمایل یک عنوان برای آن انتخاب کنید.

مقابل ... Explore Pages عمق مورد نظر خود را وارد کنید.

از طریق منوی File و انتخاب Save Project Properties می‌توانید تنظیمات پروژه را ذخیره و در آینده برای پروژه‌های دیگر با استفاده از Load Project Properties از آن استفاده کنید.

برای ارتباط با اینترنت و یا قطع ارتباط به صورت خودکار هنگام اجرای یک پروژه و پس از پایان آن، از منوی File روی ... Connections کلیک کرده و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

برای زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها می‌توانید از ابزار Teleport Scheduler  استفاده کنید.

برای دسترسی به این ابزار، از منوی Project روی .... Schedule کلیک کنید.

 

منبع: نشریه اینترنت



افزایش ادلیست  یاهو  و افزایش بازدید سایت تضمینی
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: